Real time Facebook-kampanje for Coca Cola

Coca Cola Village er en sommer-happening for kidsa i Israel, noe som lett forklarer hvordan jeg ikke har hørt om dette før. Konseptet med musikk, venner og moro fikk nytt innhold i 2010, da Cola valgte å samarbeide med Facebook.

Man kan spørre seg om hvem som ikke samarbeider, eller vil samarbeide, med Facebook nå om dagen. De vokser og vokser, og har du en bra nok idé vil det bli en stor suksess om du får Facebook med på laget. Det gjorde Coca Cola Village sin summercamp i 2010, noe som resulterte i en ganske kul feature.

Cola installerte chips som registrerte hver enkelts Facebook-konto med all info, på de ulike attraksjonene. Dermed kunne de besøkende, som hadde fått utdelt et spesielt type armbånd som kommuniserte med disse chipene, “like” det de drev med fra summercampen. I stedet for å måtte logge seg inn på FB, kunne de i stedet check in, like og tagge personer i bilder rett fra campen, real time. Sømløs og kreativ integrasjon!

 
Resultatet?
Gjennomsnittlig postet hver besøkende 54 poster med Coca Cola-relatert innhold, og til sammen mer enn 35.000 poster hver dag. Facebook-siden Coca Cola Village var den mest likte i Israel på det tidspunktet, og masse buzz og WoM til Coca Colas fordel.

 

Like?

 

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s