Make yourself 100% earned!

I´m making myself beautiful!

Neida, jeg er ikke sponset eller betalt av Nike. Jeg bare elsker å trene, og har ikke tall på hvor mange ganger venner misunnelig har kalt meg treningsnarkoman. Selv føles det ikke som jeg trener så ofte, selv om jeg prøver å få til 5-6 ganger i uken. Det kommer litt av seg selv når man er treningsinstruktør. Trening gir meg energi, og det fins ingen bedre følelse enn å gjøre enda en repetisjon eller gi alt i to minutter ekstra, når du trodde du var helt knust. Make yourself 100% earned; short cuts får deg ingen vei.

Etter et par år som instruktør får man lett et par «stamkunder», som kommer igjen og igjen, på alle typer timer du har. Jeg har flere, men det er to stykker som skiller seg ut. De imponerer og inspirerer meg, og har gjort dagen min flere ganger.

En av de er en dame på 55+, som etter hver time kommer bort og forteller meg hvor flink jeg er og hvor gøy hun syns det er. Hun jobber helt fantastisk gjennom hele timen, hver eneste gang. Forrige uke var hun litt lei seg fordi hun kom til å være borte i 10 uker fremover, på grunn av et kurs på jobben. Hun omrokkerte timeplanen sin da noen av timene mine ble flyttet til en annen dag enn hva de hadde vært. Slikt er et kjempekompliment, og hun er en utrolig inspirerende dame.

Den andre er ei jente jeg trodde var på min egen alder. Hun har noen kilo ekstra, men er helt rå på trening! Hun rister rompa som Shakira på zumba, og hopper høyest. Hun kom en gang bort til meg da jeg trente på egen hånd, og ga meg en kjempeklem og det største smilet jeg har sett på lenge. Bare fordi hun syns zumba-klassene mine var så morsomme. Mitt eget smil gikk fra øre til øre, og jeg begynte nesten å grine av glede. Det er rett og slett fantastisk å ha sånne mennesker på trening! Denne uken ble jeg stående og prate med henne etter endt time, og det kom frem at hun var 36 år gammel. Jeg var sikker på hun var max 30, og hadde gjettet min egen alder. Et levende bevis på at trening holder deg ung og vakker.

Når det brenner som verst, du kjenner melkesyren i beina, hiver etter pusten og føler pulsen dunke i hodet, da må du bestemme deg. Are you a man, or are you a mouse? Du klarer alltid fire reps, eller 2 minutter til. Hvorfor i det hele tatt gå på trening om du ikke skal gi absolutt alt? Just do it! Ikke tenk, bare gjør det goddammit. Have fun, train hard, or go home. Trening skal ikke alltid være bare gøy, det er også hard jobbing mot resultatene. Banning, svette og tårer. Og den deilig følelsen etterpå, når du vet du har gjort deg fortjent til det.

Make yourself earned, make yourself beautiful.

Legg igjen en kommentar

