All work and no play…?

I går skrev kampanje.com om jobbmarkedet i medie- og markedsføringsbransjen, og det virker veldig lovende!

All work and no play...?

Jeg har halvannet år igjen på markedskommunikasjon, og halvannet år går altfor fort. Føler meg nesten litt småstressa ved tanken på å sende søknader og CV´er, samtidig som det skal bli ufattelig herlig å komme seg i jobb igjen. Denne gangen en jobb jeg har utdannet meg til, ikke en jobb jeg må ta på grunn av penger.

I følge kampanje mener lederne i Norske Informasjonsrådgivere, Norsk Kommunikasjonsforening og Kreativt Forum at bransjen er tilbake til 2008-nivået, altså før finanskrisen slo inn for fullt. Jeg har aldri egentlig bekymret meg for at jeg ikke skal få jobb, da jeg hele tiden har ment at kommunikatører trengs uansett. Kanskje til og med mer i kriser. Kanskje det er vanskelig å få jobb, men det vil alltid være behov for dyktige kommunikasjonsfolk. Dessuten kan man bruke en bachelor i markedskommunikasjon til så mangt; jeg kjenner iallefall fire som har gått samme studie som meg, og de har fire forskjellige jobber i dag. Passer meg perfekt! Jeg aner nemlig ikke 100% sikkert hva jeg «vil bli når jeg blir stor», og liker tanken på litt valgfrihet. PR er gøy, krisekommunikasjon er spennende, internkommunikasjon er interessant, kampanjeplanlegging er midt i blinken… Det er så mye jeg har lyst til, så mange ambisjoner å leve ut!

Mediejobbene skyter fart | Kampanje

Legg igjen en kommentar

