Wake up call

En venninne av meg fikk for et par uker siden forvandlet sin største lykke til et helvetes mareritt. Fra å ha født verdens skjønneste lille jente, til å bli sendt tilbake til sykehuset med store komplikasjoner. Operasjoner, medisiner, og beskjeden om at hun ikke kunne få flere barn. Jeg har ikke engang barn enda, men til og med for meg ville den beskjeden vært den tøffeste i hele mitt liv.

Broken

Selv sitter jeg på lesesalen ca 50 mil unna. Jeg føler meg fullstendig hjelpesløs, og skulle så gjerne ønske jeg var nærmere henne akkurat nå. Så nærme at jeg kunne gitt henne en klem og hjulpet henne med å holde motet oppe. Det virker fullstendig meningsløst å forsøke å lese om «forbrukerkultur og hedonisme», eller å vurdere om jeg skal trene thai boxing eller ikke i dag. Hun kan ikke engang trene nå, og fokuserer på alt annet enn forbrukerkulturen skulle jeg tro.

Jeg har alltid sett på henne som Pippi. Veldig temperament, som skapte store diskusjoner da vi lekte med Barbies. Ufattelig omsorgsfull, og den som har bitch slap´et meg når jeg trengte det som mest. Den lille, spinkle jenta som alltid har sagt hva hun mener, og som virkelig motiverte meg til å komme meg ut av det helvete jeg rotet meg inn i for 9 år siden. Sterk som få. Vi bor nå 50 mil fra hverandre og prater ikke sammen hver dag lenger. Men når vi først møtes eller prater på telefon, er det som om vi var 14 igjen, og har utrolig mye å prate om. Hun betyr absolutt alt for meg, og tårene rant ved tanken på at jeg kunne mistet henne. Hun er en fantastisk venninne som alltid har vært der for meg, og hun fortjener det aller beste.

Pippi

Det er så utrolig lite som skal til før alt er snudd på hodet. Derfor provoserer det meg ufattelig mye når jeg -som i går- zappet meg til «Unge Mødre», hvor en av jentene bekymret seg stort over at hun hadde blitt tjukk under graviditeten, og ikke klarte å gå ned igjen nå etter fødselen. For det første er det en bagatell, for det andre er det fullt mulig med en god porsjon viljestyrke og pågangsmot. Det er så mye annet som virkelig er viktigere.

Legg igjen en kommentar

