There goes another one…

Gravidblogger, mammablogger, pappablogger, tenåring-og-gravid-blogger… Fins det i det hele tatt jenter over 20 i dette landet som ikke er gravide? Utenom meg, altså…

Jeg har ikke lenger mange venninner som ikke er gravide eller har fått barn. Ikke så rart når jeg blir 26 i år, og venninnene mine stort sett er på min alder eller eldre. Likevel, det er litt merkelig.

Nå er ikke jeg den som er på byen hver fredag og lørdag lenger, men samler heller noen venninner / vennepar hjemme for skravlings og vin. Og en runde Fantasi. Spillet altså. Men fra at helgen var mandagens store snakkis over en kaffe latte, har det nå blitt til å sitte på café med en stor kopp te og titte ut i gata på alle de ulike barnevognene som ruller forbi. Jeg er absolutt ikke gravid, men venninnene mine er det. Og jeg oppdager stadig jenter fra barneskolen og VGS som dukker opp på Facebook med en struttemage. Dermed blir det til at vi prater om og diskuterer bebiser, barnevogner, og om hun egentlig burde drikke den doble moccaen eller ikke.

Music, baby!

Klart det kan bli litt mye i lengden. Jeg gidder ikke sitte i timevis og høre om bæsjebleier og bekkenløsning. Heldigvis skjønner jentene mine det også, og de syns vel óg det er deilig med litt ordentlig venninnesnakk fremfor bebisnakk hele tiden. Med alle disse tenåringsgravide jentene «overalt» føler jeg meg jammen treig som ikke tenker på barn engang enda. Det vil si, jeg skal jo ha barn en gang, det er klart. Men det er så mye annet jeg trenger å gjøre først… I alle fall bli ferdig med utdannelsen og få fast jobb, og dessuten har jeg jo store planer om å stikke til Hong Kong da. Jeg lengter meg syk etter å reise hver gang det dukker opp krystallklart hav på TV, og har verken vært i Paris eller Amsterdam enda.

Dessuten syns jeg det er en kjempefordel å være sist ute i venninneflokken. Tenk så mye klær jeg kan arve, tips jeg kan få, og ikke minst en hel haug med bebiser jeg kan øve på…

Legg igjen en kommentar

