There are nine million bicycles in Beijing

Men det spiller ingen rolle, for jeg skal nemlig til Hong Kong!

Fikk brevet fra Internasjonalt Kontor i går, og jeg skalv da jeg åpnet. Øynene lette febrilsk over hele arket, etter svaret som selvfølgelig stod helt øverst. You are accepted at Hong Kong University of Science & Technology. Det var umulig å ikke glise fra øre til øre, og jeg hylte av glede. En liten seiersdans? Oh yes.

Jeg tør likevel ikke slippe gleden helt løs. Eller jo, det gjør jeg. Men jeg må likevel opprettholde snittet mitt, og ikke stryke i noen fag. Så nå er økonomi-bøkene og jeg blitt (bitre) venner, og koser oss hver dag. Det vil si, litt i går og litt i dag hittil. Kan da ikke sliten dem ut heller.

Om under et halvt år sitter jeg (mest sannsynlig) på et fly som skal ta meg til Chek Lap Kok, Hong Kongs internasjonale lufthavn. Helt alene, og langt langt vekk fra venner, familie, og ikke minst kjæreste. Det kommer til å bli hardt som fy, men aldri i livet om jeg takker nei til denne muligheten. Jeg har alltid syns Hong Kong er veldig fascinerende, med mixen av kinesisk og vestlig kultur, vanvittige skyskrapere og innbyggertall halvannen gang Norges befolkning.

 

Legg igjen en kommentar

