Gisele goes digital!

H&M har de siste årene hatt unike samarbeid med blant andre Karl Lagerfeld og Madonna. 10. mars åpnet de en ny butikk i Bogstadveien her i Oslo, og hvordan skulle de markedsføre dette?

Foto: kampanje.com


Nå har jeg ikke vært i den nye butikken selv enda, rett og slett fordi jeg ikke er superfan av H&M. Uansett, jeg har latt meg fascinere av reklamene deres for flaggskipbutikken. Jeg er nokså lei disse JCDecaux-plakatene som ruller på t-banen og bussholdeplasser; jeg gidder rett og slett ikke se på de. Det er for kjedelig, dødt, ensformig. Svært sjelden noen av de klarer å fange oppmerksomheten min dessverre.

Før jul hadde vi et fag som heter Massepåvirkning, og hadde blant annet et case om hvordan man kan utnytte trikken bedre til reklame. Flere kom opp med ideer som å benytte gulvet, trappetrinnene og taket, og nokså mange kom med forslag om å bruke skjerm. Som i flatskjerm eller LCD-skjerm. Helt genialt spør du meg, og lurte egentlig litt på hvorfor ingen hadde gjort virkelighet ut av det. Okey, det er dyrere og kanskje mer utsatt for hærverk, men likevel. Det må da finnes kreative sjeler som finner løsninger på de problemene?

Jeg så de nye reklameplakatene for H&Ms nye butikk på Majorstua, på t-banen til trening. Gliste godt for meg selv da jeg så at de hadde benyttet seg av nettopp -you guessed it! Flatskjermer. Flatskjermer og vanlige plakater i samspill, rettere sagt. Gisele + JCDecaux funker tydeligvis veldig bra. Moro å se at ideen mange av markedskomm-studentene hadde i et case, faktisk er akkurat det H&M kjører på med nå.

Så gjenstår det bare å se hvor lang tid de får stå i fred… Jeg håper lenge, disse vanlige utendørsplakatene kjeder meg til døde.

Legg igjen en kommentar

