…for eeeeen -og for oss alle?

Kanskje ikke for Shaher Abdulhak. Coca Cola har nemlig valgt å avslutte samarbeidet sitt med faren til den drapsmistenkte i Martine-saken.


Over 50.000 har «boikottet» selskapet på grunn av Martine-saken, iallefall i følge Facebook eventen. Boikotten ble avsluttet i går, etter å ha pågått i 14 dager. Hvor mange som faktisk har latt være å kjøpe Coca Cola-produkter har jeg ikke sett tall på enda, men det kommer vel.

Om Coca Cola har brutt med Shaher på grunn av Facebookgruppen og -eventen, brevet fra regjeringen eller som et resultat av at også Daimler Benz, Phillips og Whirlpool bryter er ikke godt å si. Mest sannsynlig en blanding av alle. Men Facebookgrupper har gjentatte ganger tidligere hatt suksess, så det er tydelig at man ikke bør undervurdere styrken i disse…

4 thoughts on “…for eeeeen -og for oss alle?

  1. Linn Husby sier:

    Juhu!! :-D Utrolig hva sosialt media kan gjøre!

  2. Linn Husby sier:

    Nei det er klart, Coca Cola tjener jo masse i godwill for å hive seg på dette, samt at den norske regjeringen har vært inne i bildet. Men kanskje det ikke hadde kommet så langt uten mobilisering på Facebook?

    • heidilois sier:

      Nei, det er sant. Tror nok viraleffekten av FB er viktig, og at nettopp tidligere FB-grupper har hatt så stor suksess kanskje har påvirket Coca Cola noe. Uansett, interessant å følge med på; sprøtt hvordan sånne FB-grupper har utviklet seg, og hvor mye forbrukermakt man da sitter med…

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: