Big Brother sees you…?

Facebook vet altfor mye om meg. Dessuten syns jeg den begynner å bli litt vel frempå og frekk mot meg også.

Det begynte med en smokk. Rettere sagt «bestill en gratis MAM-smokk», eller noe sånt. Gratis smokk var det nå i hvert fall. Til meg? Det er alle venninnene mine som er gravide eller har fått barn, jeg trenger da overhode ingen gratis smokk. Men takk for at du minnet meg på det Facebook. Over 25 ja, da kjører vi på med smokkereklamer.

Smokken dukker støtt og stadig opp. Innimellom kommer det forslag om nydelige forlovelsesringer også. Over 25, og har hatt status «in a relationship» snart et halvt år ja, forlovelsesringer it is. Ikke nok med det, neida. Reklamer for brudekjoler har også begynt å dukke opp. Blandet med illusion.no og motehus.no, så jeg skal tydeligvis være litt slutty også. Utdrikningslaget kanskje?

Okey, smokkereklamer kan jeg leve med. Forlovelsesringer og brudekjoler gir meg en stor smule panikk, men greit nok. Frekkhetene begynner nemlig med trening. Om jeg trenger å gå ned et par kilo raskt og enkelt sa du? Nei, jeg trodde da ikke det, din frekke … . Prisras på proteinpulver, fordi jeg da bygger mer muskler? Jasså, kan jo komme greit med når jeg trener en del, men når den står sammen med en reklame for vektreduksjon tar jeg jo hintet. Hmfrp. Facebook, f**k off.

Men… Facebook vet kanske ikke så mye om meg likevel. Ikke annet enn hva jeg og vennene mine skriver selv. Mange av venninnene mine skriver en hel del om babyer, derav smokkereklamen. Jeg skribler ofte ned linker eller statusoppdateringer som involverer trening. Okey, der kommer treningsreklamene inn. Phui. Facebook altså, ikke Youneedtoloseweightbook.

Facebook er med andre ord ingen erstatter for real life enda. Og godt er det. Ingen pekefinger opp i trynet fordi jeg har spist litt eksta godis i helgen, takk! Du har nemlig ikke peiling Facebook, selv om Mark Zuckenberg prøver så godt han kan.

Legg igjen en kommentar

