So(u)c(k)cer

Det er gress. Masse gress. Roping, kjefting, buing. Det er knotter mot gress, knotter mot ball, knotter mot bein. Gult kort, rødt kort, hvorfor ikke et green card med det samme? Det er 20 voksne menn som løper rundt etter en lærkule med sorte flekker på. Det er tåpelig, og jeg skjønner ikke bæra.

Tippeligaen er tydeligvis i gang. Eller hva det nå heter. Fotballsesong i alle fall, selv om jeg syns det er fotballsesong hele året. Er det ikke Tippeligaen, så er det Premier League, Champions League eller League 2. For ikke å snakke om Fifa. Fifa ´11, for å være presis, er visst the shit. Jeg skjønner ikke bæra av det heller.

Facebook fylles opp med oppdatering fra himmel til helvete. Skjønner nesten ikke at fotballdommere har jobb, de er jo dumme og idioter hele gjengen. I følge fansen til han som fikk rødt kort i alle fall. Om Rosenborg taper mot Brann er det full krig på Facebooken min, siden jeg kommer fra nettopp Barteland. Bergensere er ikke så populært der, ikke når det er snakk om fotball.

Jeg har ikke tall på hvor mange kompiser som har prøvd å lære meg offside-regelen. Med bruk av øl- og vinglass, eller ved å relatere det til skoshopping og salg. Nice try, men jeg klarer uansett ikke å se at «det der var en klar offside jo!». Sorry Mac, jeg tror jeg mangler fotballgenet. Ikke nok med offside, det er bortemålsregler, corner, og innkast, utkast, oppkast også. Eller noe i den dur. Jeg klarer ikke helt å få med meg hva de sier, det er som oftest en i sofaen ved siden av meg som protesterer høylytt.

Jeg skjønner ikke greia. Det fins ikke underholdende for min del, og jeg stønner høyt og ulykkelig hver gang det blåses i gang en kamp. Når det skal sies, blir ikke «Kjolen som sier ja» mottatt med jubel fra min bedre halvdel heller, forståelig nok. Jeg får kanskje heller lese et eller annet hjernedødt jentemagasin, og holde frustrerte sukk inni meg. Jeg hadde nok reagert mer om 3 Bryllup og Barnet i magen var førstepri en TV-kveld for min kjære…

Hvor lenge varer en sånn fotballsesong egentlig?

 

Do you feel lucky, punk? Well, do ya?

Legg igjen en kommentar

