Just another magazine?

Damer trenger ikke mer kos!

Da jeg så reklamen for enda et jente-/kvinnemagasin på banen, sukket jeg høyt for meg selv og tenkte «åh nei…» Både fordi jeg aldri klarer å motstå nye blader, og fordi jeg indirekte så for meg en fusjon av Woman, Cosmo og Det Nye. Er det noe vi ikke trenger flere av, er det nettopp sånne. Misforstå meg rett, jeg leser gjerne de bladene også, men det tar en halvtime og så er den kosen ferdig. Bruk-og-kast-følelsen er kraftig tilstede, og jeg får egentlig ikke så mye nyttig ut av de.

Jeg klarte selvfølgelig ikke motstå Stella i butikken. Til den nette sum av tjueni femti fikk jeg et innmari tykt magasin med (det jeg syns var) et ultrateit navn. Stella? Mwangi da eller…? Åh nei, værsåsnill ikke la det være MGP-inspirert, da dør jeg av skam i kassen. Selv om jeg har fått Haba Haba på hjernen, og allerede må se kampen mot MGP-sangen tapt. Ja jøss, som Adrian i Merkevarebygging sier: merkenavnet har alt å si. Og jeg syns ikke Stella var spesielt forlokkende. Men jeg visste det var enellerannen fotballkamp på tv den kvelden, og for 30 spenn kunne jeg vel teste.

Print screen fra reklamefilmen

Don´t judge a book by it´s cover.
Ei magasiner, fant jeg relativt kjapt ut. Bladet var gudskjelov ikke en Woman/Cosmo/Det Nye-kopi, heller stikk motsatt. I stedet for fjåsete bildetekster og altfor tynne modeller, fikk jeg intervju med Mia Hundvin og treningsklær-moteserie med den überflotte Vibeke Klemetsen. Bitchslap rett på jenteblad-fordommene mine der altså.

Enden på visa? At jeg bestilte et abonnement, til tross for et selvpåført kjøpe-unødvendig-stæsh-forbud frem mot Hong Kong i høst. Det får så være at jeg ikke er så fan av merkenavnet. Det funket bra nok til at jeg ville prøve iallefall. Damn marketing.

Se for øvrig reklamefilmen, laget av McCann.

Legg igjen en kommentar

