This is the life

Det er søndag, sol og april. En sjelden gang ser jeg noen gå forbi det store, runde vinduet på jobb. Det er fremdeles tidlig til søndag å være, og aller helst skulle jeg fortsatt ligget under dynen i den varme sengen hjemme.

Deli de LucaFoto: privat


Men jobbings må til. Søndager er egentlig helt fantastiske jobbedager, iallefall i dag. Det skjer nemlig ingenting. Kjedelig? Jo, kanskje til tider, men jeg får derimot tid til å lese pensum, lese aviser, surfe på nett, og gjøre som jeg vil i bunn og grunn.

Det er bare ett problem. Jeg jobbet også i går kveld, og heldigvis ompa´et de ikke til jeg døde, men jeg var temmelig sliten da jeg slepte meg inn døren hjemme 30 lange minutter etter midnatt. Når jeg i tillegg helt plutselig har havnet langt utenfor Oslo sentrum, må jeg opp altfor tidlig for å rekke jobb kl 09. Ergo; ikke spesielt mye søvn.

Redningen har vist seg å være -wait for it! Kaffe. Og nå som det utrolig nok begynner å bli levelig med plussgrader i denne byen, er det selvfølelig iskaffe som gjelder. Foretrekker en stor iskaffe av ekte melk og espresso, mekket i en kaffebar hvor jeg kan se den blir laget. Men når nøden er størst, spiser fanden fluer, og denne fandens flue er i dag ferdigmekka Starbucks fra Deli de Luca. Hei sukker, surhetsregulerende middel og «højt kaffein indhold»!

Positivt overrasket over det jeg sporenstreks mente var skvip da jeg så den i hyllen. Seattle Latte, Qandi Latte Caramel, og Latte Mocha Chocolate stod pent og pyntelig på hyllen ved siden av der Tines iskaffe stod. Eller, skulle stå. De var nemlig utsolgt, og nokså motvillig måtte jeg røske med meg en Starbucks i stedet. Angrer ikke, for den smakte mer kaffe og mindre sukker enn Tine.

Så her sitter jeg, på jobb med iskaffe og nett, sol og herlig vær ute. Jeg «slipper» i det minste bruke masse penger på utepils og cafebesøk. Ingenting som er så gæernt at det ikke er godt for noe.

Legg igjen en kommentar

