Det ekke verre enn det er. Bare virker sånn, til vi åpner alle dører…

Påsken er over, påskeegget tomt, og siste glass hvitvin forsvant under RBK-kampen i går kveld. Hei eksamensangst!

Det skal ikke mer til. Fem-seks dager uten å åpne bøker type pensum, og dermed er det gjort. Panikk i både hue og ræva, som RR ville sagt. Skulle tro dette var første eksamen på mange år, men neida. Det siste halvannet året har jeg da hatt 12 eksamener i både markedsføring og økonomi. Likevel blir jeg minst like stresset av tanken på eksamen nå. Forventningene er kun skapt av meg selv. Verken kjæreste, familie eller venner forventer noe som helst; de feirer dersom det går bra, og sier «drit nå i det da» dersom det går dårlig.

Det som har reddet meg helt siden videregående, er tankekart. Tankekart og diskusjon med andre. Simple as that. Og kaffepauser med høylytt sutring, så klart. Kos med misnøye er viktig. Så nå tegner jeg tankekart til øyet blir stort og vått, og avtaler med klassekompiser å møtes for oppgaveløsing.

Det er akkurat 17 dager til første eksamen. 29 dager til neste, og 34 til neste der igjen. Økonomi, det jeg kan aller minst. Jeg har 34 dager på meg til å forstå økonomifaget; det burde gå bra.

Har vel knekt verre nøtter før.

Legg igjen en kommentar

