Det er ikke lett, så enkelt er det

Jeg føler meg som en figur i Donald for tiden, som går rundt med en regnsky over hodet til enhver tid. Det ligger et teppe av eksamensfrustrasjon over hele skolen, stillesonen på biblioteket er plutselig stappfull, og det er nesten ingen å se hengende i Oasen.

Eksamen.

Til tross for at jeg for én gangs skyld begynte å lese tidlig, er ikke disse eksamensnervene til å unngå. Jeg er en blanding av en forelska fjortiss og en utslitt alenemor; føler at jeg eier verden og at jeg hater alt og alle annenhver gang. En dag kan jeg alt av pensum og ingenting er stress. Trenger ikke gå mer enn et par timer før verden raser sammen av nerver og frustrasjon. Som stort sett forårsakes av Praktisk økonomi- og virksomhetsstyring. Det er interessant, men jeg trenger bare litt lengre tid på meg for å forstå det. Ikke bare huske svarene fra oppgaver vi har gjort i forelesning, og satse på de kommer til eksamen…

Rart jeg sliter? Glad det ikke er økonom jeg skal bli.


Midt oppi alt kaoset hodet mitt befinner seg i, er det hovedsaklig to ting som hjelper:
rødvin, og å titte på bilder fra HKUST. Jeg føler meg ufattelig heldig som får utveksle til Hong Kong, og var i grunn helt sikker på at jeg ikke kom til å få det førstevalget. De har fantastisk mange fag å velge mellom, så det blir et luksusproblem…

Utrolig nok har det vist seg at jeg «kjenner noen som kjenner noen» i nettopp Hong Kong; hva er oddsen for det liksom? Planlegger derfor å mase masse på ham for å bli raskere kjent i byen, hvor de beste utestedene er, beste shoppingen, billigste flybillettene… For selv om jeg hovedsaklig er der for å studere, kan jeg ikke la sjansen til å reise rundt gå fra meg. Når jeg først er i området, mener jeg. Thailand, fastlands-Kina, Singapore, Taiwan, Fillipinene… You name it, jeg aner jo ikke hvor langt det er fra land til land der. Malta, som jeg forelsket meg i våren 2008, blir bare en tur til Strömstad i forhold.

På godt trøndersk: æ glær mæ!

HKUST
Commercials overload?
Subwaykartet… Jeg nerder alt
Disneyland, oh yeah!
Hong Kong architecture // Michael Wolf

Legg igjen en kommentar

