Det fins ikke piller mot møkkete vann

I et land hvor rent vann er en selvfølge og ikke luksus, er det nødvendig å kjøpe vann?


Hadde noen sagt til meg for 10 år siden at jeg i fremtiden kom til å kjøpe vann, og traske rundt med en plastflaske merket Imsdal, hadde jeg ledd meg i hjel. Kjøpe vann!? Hvorfor det, når springvannet er mer enn drikkbart?


Barnelærdom

Fra jeg var liten har jeg alltid fått høre at man skal drikke vann til middag, og at det er viktig med vann for å holde kroppen oppe å gå. På barneskolen drakk vi ikke vann fra Imsdal-flasker (selv om Imsdal faktisk ble lansert allerede i 1994), men rett fra springen. Upraktisk i gymmen, å fly opp og ned til garderoben for å drikke vann…

Nå er det utenkelig å gå en dag uten å ha med vannflasken overalt. På skolen, jobben, trening, bussen, shopping, i parken… Fullstendig krise om jeg glemmer den! Eller vent, det er jo bare å kjøpe en ny. Og selv om jeg kan kategoriseres som fattig student, gjør jeg likevel nettopp dét. Kjøper en ny. Det er alltid en tjuekroning som likevel ligger og slenger i vesken.


Skumle brusen…

Sukker har i det siste tiåret blitt bannlyst med Atkins og Fedon og det som er. Brus er visst forbeholdt lørdagskvelden og barnebursdager for mange, og vann er trendy. Så trendy at Hollywood-fiffen drikker det ryktene vil ha til er kloakkvann, som ikke engang er fra Voss (uten at jeg skal ta stilling til debatten om Voss-vannet, siden jeg av prinsipp ikke kjøper dyrt vann). Kanskje det burde hett Moss…? Uansett. Poenget er at vann har kommet høyt opp på trendlisten med denne sunnhetsbølgen som skyller over verden som en tsunami, og med vann er du klar for alt.

Det er i hvert fall det Ringnes vil få frem med sin nye reklamekampanje, som er utviklet i samarbeid med McCann. Jeg syns de klarer det, men jeg er kanskje for vannfrelst i utgangspunktet til å kunne si noe om det…

Legg igjen en kommentar

