Eksamen uten nerver

Om halvannen time er det i gang. Aller første eksamen blir lagt ut, og det er hva jeg skal bruke helgen før 17. mai til.

For første gang noensinne er jeg ikke nervøs og kaldsvetter, jeg bare gleder meg til å lese oppgaven og sette i gang. Skrivekløe deluxe i fingrene, og klarer ikke helt fokusere når jeg leser igjennom egne notater og forelesningsfoilene. Jeg har bare lyst til å begynne… Deilig å bli ferdig med én av fem eksamener, og dette er utrolig nok en eksamen jeg gleder meg til. Jepp, utrolig sært.

Riktig valg

Når jeg nå leser gjennom egne notater og Powerpointene fra forelesning, blir jeg mer og mer fornøyd over at jeg valgte Mediehåndtering som valgfag. Det stod mellom det og Prosjektledelse, men etter litt frem og tilbake havnet jeg på Mediehåndtering. Det har vært helt magisk å følge med i forelesningene til Nils M. Apeland, til tross for at klokken åtte på morningen er litt vel tidlig for meg. En mer strukturert foreleser skal du lete lenge etter! Ikke nok med at han har lagt opp forelesningene pedagogisk bra, han er også fantastisk dyktig og har mange års erfaring med faget. Vi kunne nok rett og slett ikke hatt en bedre foreleser.

Eksterne forelesere

For å få flere perspektiver og erfaringer fra bedrifter, har vi hatt flere gjesteforelesere innom B1-030. Nav, Coca Cola, Hafslund og NetCom har gitt oss innsikt i hvordan de jobber med kommunikasjon, kriser og mediehåndtering, og i tillegg har vi fått prøvd oss selv i ilden. Plutselig var de trygge seteradene oppover i auditoriet veldig langt vekk, og jeg ble dratt inn i rollen som talskvinne for Samsung. Ingen lett oppgave, men det er bedre å drite seg ut foran klassekompiser enn på TV2-nyhetene.

I tillegg til alle disse har vi også hatt Kjell Terje Ringdal på besøk, hvor han snakket om retorikk. Perfect, siden vi også har hatt retorikk på planen i Forbrukersosiologi og kultur. Utrolig flink fyr som var behagelig å høre på, og tiden fløy altfor fort. Retorikk er ekstremt spennende bare man får interessante forelesere…

En time og 15 minutter. Tiden går ikke akkurat fort i dag… Og av en eller annen merkelig, uforklarlig grunn, har jeg Rednex´ Old Pop In An Oak på hjernen. Lover bra.

Lykke til med eksamen alle sammen!

Legg igjen en kommentar

