When nothing goes right, go left

Du vet du har eksamen når du står opp før kl 7 hver dag, og er på skolen til biblioteket stenger. Du vet du er sliten når du våkner opp med hodepine, er kvalm, kaldsvetter og griner av Plan-reklamer.


Når du er konstant trøtt, men likevel tvinger deg gjennom 3-4 kapitler til. Når en ordentlig lunch byttes ut med en dobbel mocca, fordi du ikke har tid til å spise. Når du er på grillfest med gode venner, men du ikke helt klarer følge med på samtalen fordi merkepyramiden pugges underbevisst. Når du har skrevet tankekart til alle kapitlene, men føler deg sikker på at ingenting sitter.

Da er det lov å ta en pause. Ikke bare en ekstra lang lunchpause, men en hel dags pause. Jeg vet jeg kan hovedlinjene i pensum, og hvordan jeg skal bruke dem. Jeg ikke lære meg detaljene i fotnotene for å bestå. Det jeg må, er å slutte å være så forbanna flink pike til en hver tid, før det tar livet av meg. Tror i dag er en fin dag å starte på, og tvinger meg dermed til å ligge i sofaen uten pensumbøker. Kanskje ikke i hele dag, men lengre enn noe som tilsvarer en lunchpause.

Innser at 12t pugging og lesing ikke alltid er det beste for læringen… Eat, pray, love.

Legg igjen en kommentar

