Paper planes

Søndag. Pleier å være en dag å ligge å dra seg på, langt utover morningen. Ikke en dag man blir vekket av den uutholdelig irriterende vekkerklokken før solen har stått opp.


Njææ, nå står vel solen opp i femtiden, og tidlig var det vel ikke i dag. Uansett er det en ny dag med sol, varme -og eksamensskriving. Trening som forbrukerfenomen og retorisk analyse står på planen, og siden gruppen min ble enige om å skrive individuelt i dag, sitter jeg hjemme og stirrer ut på finværet. Thanx god at det er nest siste helg med eksamensgnål, det er ferie om ni dager!

Alene hjemme, og alt er helt stille. Nesten for stille til å finne arbeidsro, ironisk nok. Orker ikke gå ut for å kjøpe iskaffe, og te funker ikke like bra for å vekke meg. Leser rastløst gjennom Kampanje og diverse nettaviser, til og med lokalavisen min fra pittelille minibygda i Barteland leser jeg. En jente ble slått ned på den lokale Sie Gubba-festen; skummelt med bygdefester. Enda de hadde leid inn «vakter fra et profesjonelt vaktselskap». Hva annet skulle de gjort; leid inn fra et uprofesjonelt vaktselskap? (blunk)

Begynner å bla i et atlas i stedet. Atlas, av alle ting… Mange år siden jeg hadde O-fag på skolen, og det heter ikke lenger Australia, men Oseania. Verdensdelen altså. Det tar ikke lang tid før jeg automatisk leter etter Hong Kong, og som det ser ut på kartet er det ikke så langt til verken Taiwan, Thailand, Laos eller Filippinene. Er vel kanskje ikke så farlig om jeg må sitte inne og skrive om trening og identitet likevel. Om toogenhalv måned er jeg i Hong Kong.

858,9 mil fra Oslo.

Og fy, som jeg gleder meg…

Legg igjen en kommentar

