Det ekke no E i Safari!

En utrolig teit reklame, syns jeg, og jeg tenker alltid på Safari-kjeksen i stedet.

Uansett, reklamen er vel heller rettet mot foreldre som skal kjøpe denne mye sunnere yoghurten til ungene sine, og ikke meg. For er det ingen E, så er det vel sunnere? Tja. Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men jeg ville kanskje heller prøvd å unngå sukker fremfor E-stoffer. Men hva vet vel jeg om E-stoffer. Ikke har jeg barn heller, så hvorfor gidder jeg bry meg, annet enn at jeg er nerdete interessert i reklamer generelt… Med reklamen bygger de vel kjennskap hos ungene, og mer kunnskap hos foreldrene. Ikke rart man blir sliten av eksamenslesing, når man implisitt hele tiden sitter og overanalyserer alt av reklamer og markedskommunikasjon for å bruke pensum til «noe fornuftig».

Men nok om det! Det var egentlig en digresjon. Merkelig hvordan reklamer sniker seg inn i hodet mitt, til tross for at jeg akkurat har sett to filmer med Angelina Jolie. Fullstendig reklamefrie. Og null Safari.

For det jeg egentlig vil frem til, er film. Sier de aldri hadet på film…? Svært sjelden på telefon iallefall. Der er det et kort OK, og smack. Ferdig snakka. Jeg har alltid syns det har vært merkelig med folk som ikke sier hadet på telefon. Du kan ikke se at vedkommende vinker, så et hadet er vel på sin plass for å avslutte samtalen? Neida. Ikke på film. Der har de visst telepatiske evner alle som en, og skjønner hva den andre tenker. Da er hadet bare unødvendig. Og skal du uansett redde verden på et mikrosekund (er det et ord?), har du ikke tid til no hadet.

 

 

 

Filosofisk. Eller kanskje ikke. Jeg får ta meg en Starbucks iskaffe og snurre neste film. Sommerferien er her, AKA nattevakter og (masse) jobbing. Film er fint for å holde seg våken, i tillegg til mengder med vann og iskaffe. Ice ice, baby. For øvrig er The Tourist utrolig kjedelig, Salt helt okey action (til tross for at det fins 100 på dusinet av den type film), og Rio er fantastisk morsom! Iaf kl 04 på morningen… Enjoy!

Legg igjen en kommentar

