Verdens beste reklamefilm

Lørdag kveld ble de gjeveste prisene delt ut på reklamefestivalen Cannes Lion, blant annet beste film (AKA Grand Prix).

Det ble Nikes «write the future», og siden jeg har sommerferie dropper jeg å begynne på en lengre reklameanalyse… Jeg kan bare si at den fenger, selv for meg som er så uinteressert i fotball som det kan bli. Den er som en minimini-film du bare må få med deg slutten på, og det er bare én ting å si: se den.

 

 

Tre norske filmer gikk videre til shortlist. Sverige fikk én sølvløve for «Frieriet», en film for Triss-lotteri, og danskene kunne ta med seg én bronseløve for IKEA-filmen «Hi-Sweetie-Uncle-Bob-Is-Gonna-Borrow-The-Upper-Bunk-Test». Hurra for seg!

 

Frieriet:

 

IKEA:

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: