Vil du være med meg hjem og se i bokhyllen min…?

Ingenting er som en sommer med bøker. Haugevis av bøker, som er så langt fra pensumrelatert det overhodet er mulig.

Ingenting er bedre enn å grave snuta ned i en tykk og spennende bok, hvor det absolutt ikke står noen ting om merkepyramider, teknisk budsjettering eller Bourdieus meninger om sosial klasse. Etter måneder med bøker som omhandler nettopp dét, byr det meg litt i mot. Likevel klarer jeg ikke helt å holde meg unna, så nerden i meg har blant annet Socialnomics trygt plantet i bokhyllen.

Men det er desto mer av skjønnlitteratur, det skal innrømmes. Jeg er også en sånn som godt kan lese en bok flere ganger, bare den er bra nok. For ikke å snakke om at jeg godt kan lese 3-4 bøker samtidig; nå holder jeg på med både Shantaram, The burning wire, Winter ghosts og Eat, pray, love (for andre gang). Så når jeg skal på tur i sommer, blir det med noen kilo papir i sekken.

Legg igjen en kommentar

