Om surfere og sånne tøffinger

Det er ikke ofte blogger treffer meg i hjertet. Men når jeg kom over Surfer-bloggen for halvannen års tid siden, stakk det virkelig til.

Jenta var… et spøkelse av seg selv, for å være helt ærlig. Ble helt dårlig av å lese om hvor grusomt hun hadde det; sinne, frustrasjon og tristhet fylte hele meg. Har vel en tendens til å være litt for empatisk til tider, men her visste jeg nøyaktig hvor horrible demonene i hodet hennes kunne være. Been there, done that -og hele den regla der. Jeg hadde mest lyst til å reise rett opp til Trondheim og filleriste henne, få litt vett inn i det forskrudde hodet som var fylt av bullshit (i følge meg), rett og slett kjefte henne huden full for hvor idiotisk hun var. Samtidig som jeg visste at det selvfølgelig ikke ville hjelpe. Ingenting i verden ville hjelpe, annet enn at hun gikk ut i krigen selv. Uten andre våpen enn å faktisk ville leve. Med en slik frihetsberøvelse så godt limt til hjernen, er det ikke mye til våpen å kjempe med…

Jeg leser ofte blogger i perioder. Jeg leste hennes hver uke i flere måneder. Etter hvert tok skole og eksamener opp mye av tiden min, og da slutter jeg fullstendig å lese blogger, aviser, Twitter. Da er det stort sett kun pensum som gjelder.

Når jeg i dag tittet innom Ingeborg sin blogg igjen, på mange måneder, kjente jeg ikke igjen verken bloggen eller henne. Tekstene var annerledes, fylt med annet enn mørke. Bildene var knapt til å kjenne igjen, det var ikke lenger en skygge med øyne uten livsglede jeg så. Det var en fantastisk søt og herlig blondine, som er helt magisk på å tegne. Rett og slett magisk, på alle mulige måter.

Ingeborg, du er noe av det tøffeste jeg har sett på lenge!

 

Fantastisk Ingeborg… // surfer

Legg igjen en kommentar

