Make yourself… bootylicious!

Ikke alltid like lett å komme seg på trening om sommeren…

 

Særlig ikke om det gjelder inne på et treningssenter. Mye deiligere å trene ute i frisk luft og deilig vær! Problemet mitt er bare det at jeg verken kan jogge eller løpe pga beinhinnebetennelsen (som aldri har tenkt å gi seg..), og jeg er forferdelig dårlig på å finne styrkeøvelser å gjøre ute. Eller jeg får mer lyst til å legge meg ned og sole meg. Velvel, jeg får bare bite tenna sammen, og heller utnytte solen etterpå.

Uansett. Det finnes mange øvelser som kan gjøres både ute og inne. Dessuten er det alltid mer gøy og mindre slitsomt å trene sammen med noen, både i marka eller på Elixia. Å lure med seg en venninne er både sosialt og inspirerende, så lenge dere faktisk trener hardt og ikke bare skravler. Som jeg er altfor god til…

Men du? Selv om du (eventuelt) er jente, ikke vær redd for å ta i litt. Tunge vekter kommer ikke til å gjøre det bole-svær, det skal ekstremt mye trening, ekstremt strengt kosthold, og flere år til før man blir en fitness-føken, så ikke bekymre deg for det. Bruk heller tunge vekter og push deg selv. Og for guds skyld, ikke gjør som «alle» bilder på nett viser du skal gjøre knebøy, gå mye mye dypere, nesten ned til gulvet (eller så langt ned du klarer). Du skal ikke sette deg på en stol, men gå mye dypere enn det. Først da kjenner du virkelig at det brenner…

Be inspired! *smil*

 

 

Dype knebøy:

 

Knallhard mageøvelse, som også styrker armene og rumpa:

 

God coreøvelse (kjernemuskulatur, magemusklene som ligger under six packen vi alle har *blunk*):

 

Rumpe/lår, med biceps som fin bieffekt:

 

Skuldre og core generelt:

 

Rumpe og lår:

 

Bryst, og jaggu litt mage også:

 

Planken kombinert med push ups:

 
Nike Women har egen YouTube-kanal, og poster mange videoer med gode øvelser. Verdt å ta turen innom om du trenger litt inspirasjon til trening i sommervarmen!

One thought on “Make yourself… bootylicious!

  1. Fiberbabe sier:

    Så mange bra videoer, takk for at du delte. Skal sjekke ut kanalen deres på Youtube =)

Legg igjen en kommentar

