Touch me!

Jeg er en sucker for kreative reklamer, kampanjer og branding. Dessuten er jeg nysgjerrig, og «ser med fingrene». YouTube Takeover er derfor helt perfekt!

Ikke hørt om? Neivel, men du har kanskje fått det med deg likevel. Volkswagen Black Beetle-reklamen er kanskje den mest kjente med dette konseptet, som rett og slett går ut på å være en annerledes type reklame. VW-reklamen er veldig visuelt godt animert (jeg er jammen en sucker for animasjon også, hvem skulle trodd..), og viser ikke selve bilen som så mange andre typiske bilreklamer.

 

 

Også et «intervju» med Sylvester Stallone om filmen Expendables er et eksempel på YouTube Takeover. Denne kan vel også ses på som et slags pr-stunt for å promotere filmen? Uansett målet, jeg blir mer engasjert og gidder oftere å se ferdig reklamen når den er mer forkledd slik denne er.

 

Den siste jeg har kommet over, via PR-Operatørenes kudos, er Skittles-filmen «Skittles Touch: Cat». Etter en del timer på tidligvakt, er denne veldig morsom å ta en titt på! Hurra for kreative reklamer, vi ser nok mer til dette fremover.

 


Anbefales å ha fullscreen på, mer moro da! Og; 4,4 millioner seere (på YouTube) kan ikke ta feil… *smil* Flere Skittles-videoer finner du på YouTube-kanalen deres.

2 thoughts on “Touch me!

  1. Ingeborg sier:

    Jeg tror jeg nettopp ble litt hektet=)

Legg igjen en kommentar

