Seks dager

So little time, so much to do!

Om altfor få dager er jeg på vei til Hong Kong. Reisefeberen har satt inn for fullt, og jeg blir kvalm bare jeg ser et fly. Skrekkblandet fryd kan man trygt si. Ikke har jeg begynte å tenke på å pakke, ikke har jeg skaffet alt småtteri jeg trenger, ikke har jeg vaksinert meg, ikke har jeg vekslet til HK$, ikke har jeg fått møtt alle jeg ville møte. Ingenting er egentlig på plass, annet enn selve flybilletten og visumet. Visumet er til gjengjeld klistret pent og pyntelig inn i passet, og flybilletten printet ut. Aeroflot er visst glade i papir-billetter, for print måtte medbringes.

Jeg har lokalisert flere treningssentre, thai boxing-sentre og spa i Hong Kong. Disneyland, masse hiking trails, strender… Det er tre ting jeg har lyst til å bruke uanstendig mye penger på, blant annet å reise litt rundt. Singapore, Thailand, Australia, Filippinene… Momondo er en finfin side som sammenlikner flypriser, og den er skummel. Bare for moro skyld har jeg nå sittet en times tid og tittet.

Hong Kong – NYC: 4600,-
Hong Kong – Bangkok: 1300,-
Hong Kong – Seoul: 1700,-
Hong Kong – Manila: 750,-

Shit.

Jeg er redd jeg plutselig skal ha spist en liten søt Fido der borte, eller at jeg midt i en munnfull får vite at det jeg tygger på er oksetestikler eller apehjerne. Not cool. Det er mange «tenk om»-er og worst case-scenarier. Medisin mot hjemlengsel og vennelengsel mottas med takk.

Men jeg tror stort sett det blir utrolig fett jeg. Happy go lucky!

Legg igjen en kommentar

