Raskt og RIMI-lig!

Rimi, hvem er det?

Rimi har ikke stukket seg så mye ut de senere årene stakkar. Rema 1000, Kiwi og Coop-butikkene ser og hører man liksom overalt, men Rimi? Jeg trodde egentlig de var kjøpt opp av Ica-kjeden, og ikke eksisterte lenger. Helt til jeg i går så den nye reklamefilmen deres, og først ikke skjønte hvorfor SAS hadde byttet ut Crystal Fighters-låta på reklamen sin.


Nytt konsept
Men det var jo ikke SAS som hadde byttet ut At Home, det var Rimis nye reklamekampanje. Riktignok er de eid av Ica, men de eksisterer fortsatt. Og nå satser de stort på «raskt og rimelig», og vil lokke til seg barnefamiliene. Når jeg for første gang så reklamefilmen i går, ble jeg spent sittende å se hvem avsenderen var. Nesten litt skuffet så jeg Rimi-posen dukke opp på slutten, og konseptet er vel strengt tatt ikke endret mye. Tidligere kjørte de på med «det koster så lite», så «raskt og rimelig» er i grunn det samme. Bare omskrevet og med bokstavrim da. Men er det egentlig «raskt og rimelig» som er det nye? I reklamefilmen dukker det også opp «mer tid til alt annet», og det var der jeg penset tankene inn på SAS. Ble litt forvirra egentlig.


Funker det?
Det er tydelig at jeg ikke er i målgruppen, og egentlig er jeg litt glad for det. Å sjekke bleiepriser i stedet for å bekymre seg for om man har råd til både Grændis og pils er kanskje ikke helt drømmescenario enda. Det kommer vel fortere enn man aner uansett. Jeg ble likevel sittende å se ferdig reklamen, men det kan jeg også gjøre når det kommer en ny Axe-kampanje. Ikke derimot sagt jeg stormer for å kjøpe Axe for det. Det var ikke akkurat en typisk Rimi-reklame, og når Kampanje kom med en artikkel om konsept-byttet i dag, klikket jeg meg inn der også. Så noe riktig har de jo gjort, i alle fall nok til å få oppmerksomheten min førte gang.

For meg personlig har Rimi vært nærmest ikke-eksisterende i flere år, og jeg har ofte trodd jeg var på Rema. Det ser nå ut som de forsøker å spisse konseptet sitt, og har satt et tydeligere segment for seg selv. Hvis målet er å minne kundene om at Rimi fortsatt eksisterer, og at de ønsker å pushe mer kjennskap til merket, har det jo sånn sett for meg funket. Jeg kommer likevel ikke i nærmeste fremtid til å velge Rimi fremfor Kiwi eller Rema, da jeg aldri har syntes Rimi har vært verken spesielt raskt eller rimelig. Kanskje jeg må innom en av butikkene å sjekke. Eller kanskje jeg rett og slett må fikse meg en barnefamilie.

Til da holder jeg en knapp på Kiwi. Kanskje ikke det beste utvalget, men raskt og rimelig er det i hvert fall. Og grønt.

One thought on “Raskt og RIMI-lig!

  1. Godt innlegg… Jeg har så langt ikke sett denne reklamefilmen på tv…

    SV: Takk for ditt svar, Heidi :) Ja designet er nok litt kjedelig, men var så lei av alle mulige farger.. Derfor gikk jeg over til helt hvitt ;) Blir nok noen endringer etterhvert.. :)

Legg igjen en kommentar

