Updates!

Fag og faggodkjenning skal ikke være lett!

I alle fall ikke på utveksling. Siden deadline for å velge fag her på HKUST var før BI svarte på faggodkjennelsen min, er det ett av fagene mine som ikke har blitt godkjent. Årsaken er at jeg har hatt et lignende fag på BI tidligere, noe som på papiret er korrektomondo. Problemet er derfor at jeg mener faget her og faget jeg hadde på BI likevel ikke er det samme, ut fra kursbeskrivelsene. Long story short: jeg sendte et par lange, saklige, men kanskje også en smule krasse mailer til Internasjonalt kontor, hvor jeg detaljert argumenterte for hvorfor jeg skulle få faget godkjent her. Noe må jeg ha fått med meg i overtalelses-forelesningen til Gerhardt, for tror du ikke jeg fikk faget godkjent? Hell yeah. Heidi = dix points!

 
Surrehuer fins overalt i verden
Jeg aner ikke hvor problemet ligger, men plutselig har jeg ikke bestått kravet for å få faget Corporate strategy. Dette er et obligatorisk fag om jeg skulle gått på BI, og jeg må derfor ha det her. Om det er BI som ikke har sendt inn papirene mine til riktig tid, eller om det er HKUST som har surret de vekk aner jeg ikke. Jeg vet bare at jeg skal ha Corporate strategy, one way or the other. Og akkurat nå ser det muligens ut som det ordner seg også! Et smil og litt ekstra høflighet kommer man alltid langt med, og jeg pådrar meg snart kjevebrudd om jeg må smile bredt mer nå. Jeg vil bare få det i orden, og slippe og tenke på det mer.


Go shorty, it´s yo´ birthday!
Jeg hadde virkelig den beste bursdagen noensinne på søndag… Jeg og rundt 20 andre dro på hiking trip, hvor vi busset og taxiet oss opp til Sai Kung Pavilion og tråkket på derfra. Jeg som er vant til norsk natur og DNTs oppmerkede stier ble temmelig overrasket over hvordan de hike´er her… Det er vanvittig mye trær og allting, men det er langt fra noen sti vi gikk på! Neinei, her snakker vi nokså jevnt og flatt terreng  -og asfalterte fortau. Ikke akkurat som 6 timer på Hardangervidda… Vi var innom to strender og små landsbyer (landsby og landsby fru Blom… Det var et par spisesteder som serverte Tsingtai (kinesisk øl) og solgte vann), Sheung Luk Stream (klipper hvor de tøffeste, AKA ikke jeg, hoppet fra), før vi tok speedboat tilbake til Sai Kung Village. Vi var ute hele dagen, og fy søren for en tur! Rett og slett fantastisk, og hiking skal jeg definitivt gjøre mer av her!

På vei til den første landsbyen

 

Sheung Luk Stream

 

Stranden ved den andre landsbyen

 

Hele gjengen samlet i Sai Kung Town
Alle foto over: privat – copyright

Travel is my passion
Nå på tirsdag er det visst helligdag her i HK, og siden vi fortsatt har add/drop-period, tas det ikke oppmøte i forelesningene. FYI er add/drop-period de to første ukene i september, hvor man kan velge/velge bort fag. En dag fri + ingen som tar oppmøte = mest sannsynlig en svipptur til Filippinene! Jeg aner ikke hvor eller når, men fy søken jeg har lyst! Sjekket kjapt Tiger Airways og de har billetter til under 350NOK per pers tur/retur. Det er som Smash: it´s impossible to have just one!  Jeg burde virkelig bestille billett hjem nå, ellers kommer jeg til å bruke opp alle pengene mine på reising før desember…

Et lite hint om hvordan Filippinene kan se ut…
Foto: http://www.internationaleducationmedia.com/philippines

Ellers, til alle dere hjemme; jeg har det fantastisk fint her! Hyggelige mennesker, dyktige forelesere og interessante fag. En artig liten ting er at du må ha «weight lifting certificate» for å bruke treingssenteret her på skolen, og for å få det må du se en times DVD om hvordan du løfter vekter. Jeg fikk mast meg til at en av de som jobbet der ble med meg ned for å se at jeg faktisk kunne håndtere vekter, uten å se denne filmen. Det ble litt for dumt med den filmen må jeg ærlig talt si, når jeg har trent vekter på treningsstudio i 8 år, og har vært instruktør i 2 år… Heldigvis overtalte jeg de raskt, så nå er det bare å vente på kortet.

Vel, ´nuff said her fra Hong Kong! Jeg krysser fingrene for Filippinene denne helgen, så stay tuned for bilder. *smil*

 

Siste nytt: jeg har fått Corporate strategy! Alt ordner seg for snille piker som smiler!

Legg igjen en kommentar

