This is what I love

Reklame og kampanjer er fantastisk spennende! Jeg har nok en litt (les: veldig!) nerdete forkjærlighet for reklamer, og vil helst få med meg pausene på TV…

 

Noen få av neonskiltene i Causeway Bay…
Foto: privat – copyright

 

Her i «Fragrant Harbour» (som er hva Hong Kong faktisk betyr) er det derimot ikke like lett å få med seg TV-reklamene. Stort sett fordi jeg ikke ser på TV, av den enkle grunn at jeg ikke snakker kantonesisk. Det er selvfølgelig reklamer overalt her; en tur til Causeway Bay er mer enn nok reklame-input egentlig.

Men jeg trenger norske reklamekampanjer å kose meg med. Da er det godt å ha kampanje.com og norske nettaviser som forteller meg hva som skjer i kampanjeverden hjemme i Norge.

 

Leilighet med veldig, veldig behagelig sofa, anyone?

 

Akkurat nå er det IKEAs sponsing av boligsalget som fascinerer meg. De samarbeider med meglerbyrået Krogsveen, og annonserer for «veldig, veldig behagelige sofaer» i noen av Krogsveens leiligheter. De har altså i samarbeid skrevet teksten i boligannonsen, samtidig som den potensielle kunden ser banner-ads med «flere behagelige sofaer» over og på siden av selve boligannonsen. Her snakker vi integrert markedskommunikasjon! Akkurat nå foregår kampanjen utendørs, på print og på nett, og i dag vil det også være oppslag i D2 og Magasinet på Lørdag.

Herregud, som jeg gleder meg til å kunne følge litt bedre med på kampanjer i Norge… Ikke nok med det, men når jeg er hjemme igjen skal vi også ha både bacheloroppgave i kampanjeutvikling og kampanjeutvikling som fag. Jeg kan nesten ikke vente, og det føles utrolig bra å vite at jeg virkelig studerer det jeg brenner for.

Legg igjen en kommentar

