I [heart] Apple

Det er en surrealistisk følelse å stå på ellipsemaskinen tidlig en torsdagsmorgen, titte sløvt på Good Morning Hong Kong og ikke forstå noen av tegnene, og se at Steve Jobs er død.

 

Jeg forstod fremdeles ikke tegnene, men bilder og årstall er nokså internasjonalt. Er det noen som virkelig har vist at han har peiling på markedskommunikasjon, er det vel Steve Jobs. Apple har alltid vært en utfordrer, og «alltid» kommet med det siste først. Jeg har vel mer eller mindre blitt en Apple fangirl etter at jeg kjøpte macbooken min for over fire år siden (og den funker som ei kule fremdeles!), men ikke helt fanatisk…

Å se hvilken utvikling produktene til Apple har hatt, må vel være en merkevarebyggers våte drøm. Fra stasjonære maskiner til bærbare, til iPod, iPhone, iPad… Hva blir det neste? Selv om mange ble skuffet da det ikke var iPhone 5 som ble lansert her om dagen, er produktutvidelsene Apple har gjort nokså fascinerende. Vi hadde til og med en eksamensoppgave om Apple og utvidelser i våres, og jeg skulle gjerne hatt mer tid til å utfylle den ordentlig.

Ikke bare har Steve Jobs vært selve Apple, han var også med å starte Pixar. Du vet, det der lille animasjonsfilmselskapet nesten ingen har hørt om… Med Pixar åpnet det seg en ny animasjonsfilmverden, i alle fall for meg, med filmer som faktisk ikke kun var myntet på kidsa. «For the birds» har nesten blitt en klassiker, og hvem har vel ikke ledd så tårene har trillet av filmer som Monsters INC., Cars og Nemo?

 

R.I.P Steve Jobs.

Legg igjen en kommentar

