Hei Fredag!

Det er fredag, det er en lang dag på lesesalen + forelesninger i vente. Iskaffen fra Starbucks er smuglet med inn på lesesalen, siden det er «strengt forbudt» med mat og drikke her. Det er monsoon-tid og regn, og hele neste uke er pakket med fire midterms. Fredag morra blues.

 

 

Men jeg er i Hong Kong, jeg går i shorts og singlet midt i oktober, jeg tenker som så at regler er til for å brytes, i hvert fall de reglene som sier at jeg ikke får ha med kaffe på lesesalen. Jeg har vært i Malaysia, på Tioman, i Kambodsja og Vietnam, og forhåpentligvis klarer jeg å komme meg til Taiwan på kredittkort også (gudene vet at pengene flyr her). Jeg aner ikke hva jeg kan forvente av midterm´ene siden hele utdanningssystemet er snudd opp ned, og jeg gjør derfor som hjemme og prøver heller å forstå hvordan jeg skal bruke teoriene, heller enn å memorere detaljene. De får jeg inn når jeg begynner å jobbe uansett. Det er fredag tross alt, og selv om helgen vies til biblioteket og lesing koster det tross alt 35NOK for en flaske J.P Chenet i matbutikken på skolen.

Da skal det mer til enn fire midterms for å ødelegge dagen min.

Når jeg i tillegg kom over denne søte, nostalgiske videoen med leker fra 80- og 90-tallet  –da ble det en god start på dagen og helgen! Hvem lekte vel ikke med Lego, Transformers, byggeklosser, Rubik´s kube og spilte Nintento 8bit?

 

Ha en finfin fredag! Og til dere på marko: nyt at dere ikke har midterms… *smil*

 

Legg igjen en kommentar

