De tre vise menn fra Østfold heter Kasper og Jesper og Jonathan

Vårres Jul går stadig på repeat.

I kveld skal altså semesterets første eksamen gjøres unna. Jeg er overhodet ikke klar for det, og prøver å ikke få panikk. Jeg kan litt om alt, men det holder ikke her i puggeland. Som en kompis av meg sa: «i Asia er de gode på å pugge, i Vesten søker vi forståelse». Det er nok mye sant i det, på godt og vondt. For meg, mest vondt akkurat nå.

Men aldri så gæli at d’ itj e godt ferr nå! Etter eksamen er det nemlig duket for norsk invasjon av et common room, og vi stiller til krig med gløgg, rødvin, pepperkaker, julesanger, marsipan og Love Actually! Hurra! Det blir tøft å konsentrere seg om difficult negotiations og coalitions på eksamen når jeg hører gløggen rope på meg…

 

// Tilsett vin og venner -null problem! Er nok ikke denne vi har får kloa i, regner med IKEAs gløgg er nokså svensk. Men svensk duger i massevis det! Selv om norsk så klart er bedre… «Driiiiiiikk meeeeeeg!»

 

Aller først blir det uansett litt trening. Rekker ikke dra bort til Quarry Bay og fitnessenteret jeg pleier å trene på, så tar litt enkel trening på skolen i stedet. Har blitt så vant til morgentrening her at jeg ikke helt klarer sette meg ned med bøkene før jeg har fått svettet litt. Få ut litt energi og rastløshet, jeg har mark i rumpa etter å ha sovet «helt» til kl 9… Så dagens plan er trening, (lesing, eksamen), og gløgging!

Wish me luck. Med å ikke forspise meg på marsipan altså.

 

// Litt ambisiøst for oss kanskje? Dessuten har de ikke pepperkakehus her, men pepperkakejuleslede og pepperkaketog. Heftig!

Legg igjen en kommentar

