Hvordan vise muskler når du ikke er Marit Bjørgen

Clear Channel og JCDecaux fighter for tiden om hvem som skal få right to party i Oslo.

Clear Channel tapte konkurransen om en av landets største utendørsreklame-kontrakter i fjor høst, som omfatter blant annet Jernbaneverket. Avtalen mellom erkerivalen JCDecaux og Sporveis-Annonsene går ut i 2012 og vil dermed bli lagt ut på anbud, og dermed er det duket for en runde i ringen.

 

 
Give me all your luvin’
Det er dermed ikke helt tilfeldig at Clear Channel kliner til med verdenspremiere på Madonnas nye video (med lyd!), skulle jeg tro. Oslo er en av fire utvalgte byer, og da er det bare å stille opp utenfor Oslo City i morgen fredag klokken 15:00! Madonna skal opptre på Super Bowl i helgen, et av USAs største arrangementer. Football befinner seg nok ikke blant mine favorittsporter, men Super Bowl er for meg en ren reklameorgasme. Glem spillet, gi meg pausen med én gang!

 

Digital t-bane
Det er ikke mange ukene siden jeg kunne glane på filmtrailere og reklamer på t-banestasjonene, til min store glede. Tross alt så har jeg bodd i et eneste stort neonlys-paradis denne høsten, og det var digitale skjermer overalt. Ikke bare på stasjonene, men også inne på selve MTRen. Endelig har det kommet også her i Oslo, det var jammen ikke et sekund for tidlig spør du meg. Nå gidder jeg faktisk følge med på reklamen, i den grad man tar reklame innover seg.

Uansett, JCDecaux skal ha æren for de digitale skjermene på t-banestasjonene i Tigerstaden, så det er tydelig at de ikke er lystne på å la Clear Channel overta kontrakten deres med Sporveis-Annonsene. Clear Channel på sin side er nok gira på å sette dem på plass etter å ha mistet sin egen storkontrakt, og viser muskler med verdenspremiere på Madonna.

For meg kan de gjerne fighte i lang tid fremover, dersom de kommer med enda flere triks lik de vi har sett til nå. Ja til digitale skjermer og verdenspremierer, hurra!

// Fra Nationaltheatret T

Merket med ,

Legg igjen en kommentar

