Uniqlo Lucky Line

Hvordan sette stemningen for et salg, og samtidig booste salgstallene?

When in Hong Kong, stand in line…

Folk flest bor i Kina. Og sikkert også Asia generelt. Dette utnyttet det japanske merket Uniqlo da de i 2010 skulle feire sitt 26årsjubileum, og gjorde noe så kjipt som det å stå i kø til en konkurranse online. Ikke nok med det, kampanjen ble viral og Uniqlo Lucky Line ble også «top trend» på Twitter.

Resulatet? Millioner av folk i kø verden over, blant annet 1,3 millioner kinesere. Ikke så vanskelig kanskje, Hong Kong er i hvert fall en eneste stor kø hele byen.

LUCKY LINE from DD on Vimeo.

Merket med ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: