A little bit of this and that

Skole og jobb har tatt opp mesteparten av tiden min i april. Enda så morsomt og spennende det har vært å jobbe med en kampanje for Ben & Jerry’s, er det faktisk  litt deilig å være ferdig.

Ikke for det, jeg har ikke tid til å sove til kl 10 eller gå på grisefylla for å feire en torsdag likevel. Nå er det rett på bacheloroppgave og forberedelser til Budskap & medievalg (AKA skumme boken to dager før hjemmeeksamen, og satse på det går bra…). Ja, og jobb da, selvfølgelig. Working 9 to 5, men det er ikke bare a way to make a living. Det er sabla morsomt og spennende også! Vel, nuff said.

 

Som den social media-geeken jeg er, er det så utrolig mange ting jeg gjerne skulle blogget mer om. Jeg kaster meg jo over nye apps, sosiale plattformer/nettsteder og teknologi med den største iver, og syns det er helt fantastisk å prøve noe nytt. Noe funker dritbra, andre ting not so much. Pinterest for eksempel, begynte jeg vel å bruke for… ja, så lenge siden at du måtte ha en invite for å få login; men det er likevel ikke før nå i det siste at jeg har begynt å bruke det ofte. Ikke nødvendigvis for å selge inn meg selv, sånn som bedrifter kan/bør gjøre, men for å få inspirasjon til ting. Interiør, klær/stil, bøker jeg vil lese, filmer jeg vil se, infographics jeg syns er kule, ting jeg liker, steder jeg har vært, og do it yourself-stæsh (som jeg har store ambisjoner om å fullføre når jeg har tid, men sikkert aldri kommer til å begynne engang).

 

All in one
I stedet for å lage mange små bloggposter, lager jeg heller derfor én stor en. Med diverse stæsh jeg har tenkt på å få ned på det virtuelle papiret, men som bare har blitt med tanken.

 

Om Pinterest er fett, vil du nok også like Springpad. Prinsippet er det samme (som jeg kan se, i hvert fall), men du lager notebooks i stedet for boards. Det ble lansert allerede for tre år siden, og finnes som app både til iOS og Android.

 

 

Trenger du litt drama i livet ditt? Reklamen for tv-kanalen TNT i Belgia har blitt en viral superhit, jeg har i alle fall sett den blitt delt ufattelig mange ganger på Facebook og Twitter de siste dagene. Utrolig fet promotering, men jeg tror nok det er en stund til vi får se noe lignende i Norge. Regner med at budsjettet på stuntet er rimelig stort… Ikke sett videoen? Skjønner ikke hva jeg snakker om? Da er det på tide du ser den.

 

 

Det er lenge siden jeg sluttet å være noen stor fan av Powerpoint-presentasjoner. Misforstå meg rett, de funker til sitt bruk og jeg kunne knapt overlevd en forelesning uten, men de fleste er rett og slett dønn kjedelige og dårlige (med fare for å ty til ytterpunktene her). I Hong Kong var det derimot mange som brukte en Prezi i presentasjonene sine, noe som kan kalles en nettbasert og noe mer avansert form for Powerpoint. Vel, så innmari avansert er det ikke, men det ser sånn ut. Prezi er en nettside hvor du lager animerte presentasjoner, og du kan zoome både ut og inn av slide’ene (eller lysbildene, som det heter på godt norsk i Powerpoint). Du kan bruke forhåndsbestemte tema og design, eller lage ditt helt eget fra scratch. Og du? Om du signer opp med en student-mailadresse, får du mer gratis plass. *smil* Ta en titt for å se hva du kan lage!

 

 

Remember The Milk er ikke akkurat noen ny app, og jeg har brukt den lenge. Det er enkelt sagt post-its på skjerm, hvor du også kan legge inn tags, dato, reminders, osv. Genial greie syns jeg, og du kan både logge inn på PC/Mac og ha den som app på mobilen. Flotters når jeg kommer på ting jeg burde gjøre på jobb, når jeg allerede sitter på bussen hjem.

 

 

 

Til slutt, bruk halvannet minutt på å se Dagsavisens nyeste reklame. Det enkleste er ofte det beste?

Legg igjen en kommentar

