Hva nå…?

Forrige onsdag var jeg på BI for aller siste gang på en god stund. Innom dokumentsenteret og hente fem eksemplarer av oppgaven, levere en lånt bok på biblioteket, skrible ned navn og studentnummer på egenerklæringen. Livet etter studentlivet er knapt én uke gammelt.

 

// Endelig… Foto: privat – copyright

 

 

Litt rart var det jo, å levere fra seg bacheloroppgaven. En oppgave som virkelig har krevd sitt! Men det går jo alltid, man blir alltid ferdig. En siste dobbel iskaffe på lett i kaffebaren, før jeg og min partner in crime ruslet ut svingdørene i BI-bygget. Tre år har gått mye fortere enn jeg trodde, kanskje spesielt siden jeg tilbrakte hele høstsemesteret på andre siden av jordkloden. På mange måter har alt blitt helt annerledes enn jeg trodde for tre år siden, både privat og jobbmessig. Klisjéen «om noen for tre år siden hadde sagt at … » passer helt vanvittig godt. Så hva nå?

Det blir i hvert fall ikke mer skole på en liten stund. Master frister selvfølgelig veldig, men ikke enda. Jeg har gått fra heltidsjobb til å være heltidsstudent før, så jeg vet jeg kan om jeg bare vil. Etter å ha brukt et hav av tid på å skrive cv’er og søknader tilpasset hver nye stilling jeg skulle søke på, vært i flere intervjuer og bitt negler i ren spenning, har jeg endelig fått meg jobb. Det som skulle være en deltidsstilling ble plutselig en heltidsstilling, og jeg har hatt både jobb og skole fra april. Slitsomt sier du? Hell yeah! Men det har vært verdt det, definitivt.

Jeg roper hurra for innlevert bachelor, hurra for fast jobb, og kjempehurra for juni, sol og sommer!

Merket med , , , ,

Legg igjen en kommentar

