Cannes Lions 2012

Endelig/dessverre hjemme igjen, etter et par herlige dager i Cannes!

Try/Apt har hittil plukket med seg et par sølv- og bronseløver, hurra og grattis til de! Selv har jeg trasket rundt og sugd til meg stemningen, inspirasjon og ikke minst litt sol. Standen/stranden til Google var den mest imponerende i mine øyne; kanskje fordi den hadde mest gøy og minst blablabla. *smil* Der var det blant annet mulig å «Androidify yourself» og få din Android-versjon printet på strandvesker, ta fjasebilder i en god, gammeldags fotoboks, «Fly with Android», og ikke minst hadde de solsenger, håndklær, musikk og fantastiske smoothies! Jeg ble nesten litt forelsket i Google jeg. Som om jeg ikke var det fra før… I tillegg hadde vi Google på besøk på hotellet vårt, og jeg fikk umiddelbart lyst til å nerde. Jeg kjenner jo de fleste av prouktene og verktøyene deres fra før, men det er alltid inspirerende å se nye måter å bruke disse på. Jeg kan jo sitte i timesvis med Insights for search eller leke med charts på Our Mobile Planet. Gotta love Google! Microsoft var heller ikke dårlig, og hadde en del interessante presentasjoner av produktene sine.

Etter noen dager med morgenbading kl 08, sol og strand, samt dansing i altfor høye hæler og altfor korte kjoler, er det på tide å dytte snuta si ned i jobb igjen. Det venter en del mail i morgen, selv om fraværsassistenten har vært på. Jeg skal ikke nekte for at det er deilig å bare ha to dager på jobb før det blir helg igjen. Uansett hvor godt man trives på jobb (og jeg stortrives virkelig!), er det alltid fint med ferie og fri. Er det forresten mulig å bestille litt sol og varme til dette landet?

 

// «Fly with Android» -så ikke lett ut å få «ufo’en» gjennom ringene… / Foto: privat

// Fine Google-standen! / Foto: privat

// Ikke helt feil å henge her, med en Oreo-og-kaffe-smoothie… / Foto: privat

// Fra foredraget «Straight talk. Creative work.» / Foto: privat

Merket med , , , , ,

Legg igjen en kommentar

