Gjør ting jeg ikke kan!

Jeg kjeder meg…

Eller, jeg kjedet meg. I fortid. Lei av den samme, vanlige treningen blant annet. Utfordringer er et must, ellers kjeder jeg meg. Raskt. Det var derfor jeg i utgangspunktet ville teste bootcamp, og i de siste ukene har det kommet stadig nye tilskudd i det-der-har-jeg-aldri-gjort-noe-særlig-før-det-må-prøves!-tankegangen. Ikke bare med trening, men på alle plan. Fordi jeg kjeder meg, eller vil ha nye utfordringer.

 

 

Traske på topptur, for eksempel. Aldri gjort, aldri tenkt på en gang, før jeg plutselig sto på stien i fjellsko og pannebånd og lurte på hvor høyt 2000 meter egentlig var. Ikke så veldig høyt vel? Nuvel. Høyt nok var det, ikke til å stikke under en stol det. Men det gikk jo fint det og!

Uken etter skulle jammen meg ryggen slå seg vrang. Det er for så vidt ikke noe nytt, men når legen ba meg «ta det rolig et par dager» bestemte jeg meg for å faktisk gjøre det. Ikke kjøre mitt vanlig løp, som er å le høyt idet jeg går ut av legekontoret mens jeg tenker at «er den legen helt sprø, skal jeg liksom klare å sitte stille!? Glem det.» Det ble derfor en uke med nada styrketrening, men fire løpe/jogge/gåturer i marka i stedet. Bakkeløp har jeg jammen også fått klemt inn. Aldri gjort før, noe jeg virkelig forstår -noe vondere enn bakkeløp skal du lete lenge etter. Men tror du ikke det funka? Leger er ikke så dumme likevel, selv om han nok hadde sett for seg noe enda mer rolig enn å fly en time i marka på morningen før jobb, eller kline til med bakkeløp. Funka gitt, etter bare én uke er ryggen mye bedre så lenge jeg holder meg i bevegelse hver dag. Hvem skulle trodd.

I tillegg til dette, har det selvfølgelig vært en pangstart på høstsesongen på jobb, og jeg har vel sjelden sagt mer «jepp, jeg tar det!» til ting jeg aldri har gjort før. Funker jo det! I hvert fall har jeg ikke blitt kalt inn på det berømte teppet enda, så regner med alt har funka iallefall. Nå har vi forresten ikke så mye tepper rundt omkring på jobb, så jeg kan ikke være skråsikker på akurat det der faktisk. I det minste er det vanvittig lærerikt for meg, og det er en finfin bonus. Uansett må jeg på et eller annet vis ha blitt inspirert til å fortsette trenden, ettersom jeg fant meg selv stående meg en yogamatte i hånden i stad. Skal jo på morgentrening med Hegnar i morgen må vite, og når pilates står på planen må man ha matte! Et under at jeg fremdeles har tatt vare på yogamatten jeg kjøpte for cirka tusen år siden og som aldri -ALDRI- har blitt brukt. Visste jeg ville få bruk for den en vakker dag.

Som om ikke det var nok, lå jeg også og plasket rundt i en svømmehall her om dagen. Noe jeg ikke har gjort siden før krigen, eller der omkring. Ja, hvis man ikke regner med plaskingen i Sørøst-Asia-havet da, som jeg ikke egentlig aner hva heter siden alle bare kalte det South East Asia Ocean. Men svømmehall? Ikke siden ungdomsskolen, så vidt jeg kan huske. Artig det der med svømmehaller og skapnøkler med røde og blå strikk. Så klart var det slike irriterende dusjer du må trykke på annethvert sekund for å få rennende vann også, akkurat som på ungdomsskolen.

Gjøre ting jeg ikke kan er visst ikke så gæernt! Tror faktisk jeg skal ta opp igjen den der øvelseskjøringen også snart. For kjøre bil, dét kan jeg ikke det. Om du ser bort ifra «Pole Position»-spillet på Atari da, der var jeg en racer nemlig. Blir gøy!

Merket med , , , , , ,

4 thoughts on “Gjør ting jeg ikke kan!

  1. Divamamma sier:

    Så hærlig!!
    Å gjøre ting en ikke kan er ikke så dumt!!! Du har jo gjort masse!!!:)

Legg igjen en kommentar

