Det brenner feber, og blikket ditt er så hett

Norsk musikk er undervurdert. Veldig undervurdert.

Dype tekster, sårt og dystert. Her kommer to kjappe uppercuts. Tankevekkende og filosofisk -så absolutt. Du kan bli litt smågæern av å lytte til tekstene, og det gjelder ikke bare for Johndoe. Dum Dum Boys skal ha cred for forskrudde låter de også, på en positiv måte. Veldig positiv måte. Du kan bokstavelig talt få kjærlighetssorg av å høre låtene, like mye som du virkelig kan begynne å tenke over meningen med livet. Men det er jo ålreit en gang i blant det og. (Selv om vi alle vet at meningen med livet er 42, ikke sant? Don’t panic and bring a towel.) Og det blåser vel så mye på bånn. Men når det skyer over -da er jeg gone.

Nå er ikke jeg noen musikkjournalist akkurat, og har for tiden hangup på sørkoreanske PSY. Ikke mye dype tekster og såre verselinjer der, kan du si. Dum Dum og Johndoe hjemsøker meg likevel titt og ofte -på en koselig måte, ikke Åndenes Makt-måte. Fins det noe bedre enn å slenge seg i sofaen, skru av TVen, sette mobilen på silent og høre gjennom Tidsmaskin med headphones? Du kunne blitt morder, og kjedet meg til døde.

 

Det blåser opp i sentrum, akkurat da jeg er på vei ned dit
Møtte en gammel klassekompis jeg ikke har sett siden han flytta tilbake hit
Han tok en jobb for penger,
Jeg er fast ansatt med å skjønne meg selv
Det er hardt som faen

 

Enjoy!

 

…pssst; headline er fra Pyromantikk, men den finner jeg ikke på YouTube. Spotify it! :)
Johndoe – Sunnhetstegn
Dum Dum Boys – Selvskudd
Dum Dum Boys – Snør på Mars
Johndoe – Hardt som faen

Merket med , ,

Legg igjen en kommentar

