Symaskiner og bakeredskaper

Åh-ohh…

Med Dum Dum på Spotify og minst fem ulike interiørblogger på Firefox, begynner jeg å skrive ønskeliste til jul. Ja, for interiørbloggene skriver visst ikke on annet nå, så takk for reminderen! Ehm, og ja… Julegaveønskeliste… Jeg blir aldri eldre enn ti år når det gjelder julepresanger, skriver superlange ønskelister og klemmer nesten i stykker papiret på julaften. Når jeg nå ser på hva jeg faktisk har skrevet ned på denne listen, innser jeg brått at jeg… Jeg nærmer meg faretruende raskt de kjipe tretti.

Det vil si, jeg aner jo ikke hvor kjipe eller fete disse mystiske tretti er, men det var det kjipeste man kunne tenke seg for bare et par (vel, åtte da, minst) år tilbake. Hvem ville trodd at symaskin skulle pryde min digitale julegave-ønskeliste? Jeg som overhodet ikke har peiling på verken symaskiner eller noe i den dur, og til og med sliter med å strikke skjerf? Henger ikke helt på greip, nei. Vinglass Odysse fra Hadeland Glassverk? Øhm, når ble billigglassene fra IKEA glemt, de som virker både skuddsikre og herdet på hvilken som helst fest? Har noen noensinne knust et IKEA-glass? Verre med glassene til flere hundre per stykk, og det er altså nettopp denne siste varianten jeg tydeligvis har blitt så innmari glad i. Og ikke minst, hva søren gjør Wik & Walsøes servise (!!!) Alv på listen min?

Jeg får mer og mer panikk jo mer jeg leser av listen min -helt til jeg kommer til linjen hvor redningen står pent plassert. Det er bare to bokstaver og et tall, og får meg til å puste lettet ut. For blant symaskiner og bakeredskaper ønsker jeg meg fremdeles PS3, med Little BIG Planet, Ratchet & Clank, og resten av barnespillene. Lurer på om Crash Bandicoot fortsatt eksisterer? Skriver ned det også jeg, sånn i tilfelle.

Merket med , , , , ,

Legg igjen en kommentar

