Klementiner og markløft

…to know yourself is wise.

 

 

Fint med disse dikt-visdomsord-aktige greiene på teposene fra Yogi! Særlig når hodet er tett og nesa er snufsbar. Ikke har jeg verken tid eller lyst til å bli mer syk, og holder meg hjemme med et tonn klementiner og all verdens te i dag. Mulig det er placeboeffekten som kicker inn, men halsen kjennes ikke fullt så sår ut lenger og jeg begynner å få tilbake lysten på å trene. Det fins ikke bedre tegn på at energien er på vei tilbake, enn når du er keen  på å løfte minst 65 kilo i markløft.

Tungt, sa du? Det kommer nok an på øyet som ser. Joda, det er tungt og slitsomt og nokså forjævlig når man holder på med alle vektene, men fy så digg etterpå! De første ukene er bare vondtvondtvondt, før du faktisk merker at du blir (mye) sterkere. Da gnager ikke vektstengene av jern så innmari i hendene lenger, og du kan skippy «pussy pad’en» på skuldrene når du trener knebøy. Det er ikke innmari lenge siden jeg begynte å trene styrke sånn ordentlig, uten de rosa manualene, men fy søren det gir rimelig bra avkastning på kort tid! Og nei, du vil ikke se ut som en mann med oversized armer om du våger deg på vekter med tosifret tall på siden. Med mindre du tar sterioder da, men det kan jeg ingenting om. Som Fitnessbloggen så fint sier: tren som en mann, se ut som en gudinne!

Wanna be starting something? Det fins en hel haug treningsblogger der ute, og jeg har lest mange av de. Dessverre mye usunne tanker ute og går syns jeg, men Silje Mariela sin blogg er veldig fin. Hun sier ting rett ut, på godt og vondt. Mange bra tips!

Merket med , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

