New in!

Tassimo; hvor har du vært i hele mitt liv?

mummikopp

 

Jeg er en av de som bare må ha kaffe om morningen. Det vil si, «kaffe» som i «med melk». Den typisk norske, kullsvarte, brennehete kaffen, har jeg ikke sjangs til å få ned. Lukten av nykvernede kaffebønner som møter meg hver morgen i det jeg tråkker inn på nærmeste Kaffebrenneriet, er verdens beste duft for min snute. Det lukter kalde morgener på barndomskjøkkenet, hvor moren min alltid møtte meg ved kjøkkenbordet med et smil og en kopp traktekaffe (eller te, men det er jo en helt annen historie). Det lukter deilige vårmorgener på Café Sjakk Matt og skravling med tidenes koseligste sjef, som til tider snakket så gebrokkent at han lo høyt av seg selv når jeg spurte ham hva han mente. Det lukter Hong Kong og Starbucks-ansatte som hadde min «tall, skimmed cappuccino to go» klar før jeg gikk inn døren etter trening i Quarry Bay. Det lukter minner. Nostalgi. Lykke.

Og nå har jeg min egen lille kaffebar, på mitt eget kjøkken, i en helt fresh og nyoppusset leilighet -livet er så sweet!

Merket med , , , , ,

Legg igjen en kommentar

