So let’s set the world on fire

What to do når du egentlig ikke har lyst til å trene, i hvert fall ikke styrke, og virkelig burde gjøre noe med tidenes dårligste kondis?

photo

 

Fint med #makeitcount altså, men å gå trappen én gang om dagen forbedrer ikke min kondis i alle fall. Tredemølle er leggene mine sitt verste mareritt, ellipse er boooring, og på romaskinen mister jeg motivasjonen før jeg rekker å få opp pulsen. Med en liten gadget-nerd i magen har jeg alle mulige apper på mobilen, og selvfølgelig også treningsapper. Har vel lastet ned og etter hvert slettet flere enn jeg har brukt, men et par har fått overleve. Deriblant Nike Training Club, som jeg aldri har prøvd, men «alle» skryter opp i skyene.

Da var det bare å teste den da! Ergret meg over at det var max 45 minutters program, men okay da -bedre enn ingenting. Halvveis ergret jeg over at jeg ikke hadde valgt  et av halvtimes-programmene. Med froggers, tuck jumps, ski jumps og mountain climbers på rekke og rad var det ikke noe problem å utfordre kondisen! Svett og sliten etter tre små kvarter, og støl som et kumlokk i dag. Iz working!

Uvant, men veldig deilig med en stemme som snakker over musikken, og forteller deg alt hva du skal gjøre, hvor lenge, samt kommer med -hmm- «motiverende» fraser innimellom. Stay strong! Stay foucused! Five seconds, four, three, two, one. I tillegg er det videoer av alle øvelsene dersom det er øvelser du ikke har hørt om, og ikke aner hvordan du skal utføre.

Fire ulike treningsmål å velge mellom, get lean, get strong, get toned og get focused; nivåer fra nybegynner til avansert på hvert av målene, samt 5-7 ulike program per nivå. Det er altså mye å velge mellom, og ikke bare cardio som jeg testet i går. Har du et par vekter, en medisinball og hoppetau er det fullt mulig å gjøre de aller fleste programmene hjemme også, plusspoeng!

Med andre ord: no excuses -make it count! :)

Merket med , , , ,

Legg igjen en kommentar

