Æ vil bare dans!

En vakker dag…

Må det her bare gjennomføres! Altså, den dagen jeg eventuelt får denne berømte ringen på fingeren da, vel og merke. Fetere flashmob må man lete lenge etter! Ikke selve flashmoben, men det å flashmob’e sin egen bryllupsdag. Så enkelt kan det faktisk gjøres, selv for de som eventuelt lever med urytmiske bedre halvdeler. Mulig det også har noe med at jeg digger låta å gjøre, men jeg ble i hvert fall sittende å smile gjennom hele videoen. Me likey!

Hvor vanskelig trenger det egentlig være? Ett skritt til venstre, ett til høyre, få noen tips fra YouTube, et par Grease-moves a la John Travolta, og -bam! You gottit! Greit nok, jeg har vel en fordel med 3 år som instruktør i zumba, afro og andre koordinasjonstimer. Det skal likevel sies at sikkert 80% av zumbatimene mine var bygd opp fra nettopp YouTube. Utrolig mye dårlig der, men det er som i en vintage-butikk; du må bare lete litt ekstra, så kommer godbitene trillende inn. Haley Stone har jeg knæbba mye fra, hun har mange proffe og tydelige videoer, null rot med lyd og knising og slike irriterende ting i videoene hennes.

Det er ikke lenge siden YouTube og Insta ble naturlige inspirasjonskilder til både trening, mote og whatnot. Okay, joda, det er faktisk dritlenge siden. Det er bare det at jeg husker temmelig godt hvordan det var uten! Da måtte vi jo være kreative selv. Da er det lett å tenke at disse (u)sosiale plattformene gjør folk både dumme, late og ekstremt lite kreative -jeg tror det er stikk motsatt. Jeg er i hvert fall helt sikker på at det er stikk motsatt for min egen del. Fint å finne på koordinasjon selv, men herreli så mye kulere det blir når du blander egne trinn med andres! Moro å traske rundt i interiørbutikker, men hallaien så mye mer inspirert jeg er etter å tittet gjennom boards på Pinterest først!

Selv om jeg nærmer meg dinosaurstadiet, aka 30, føler jeg meg relativt oppegående når det gjelder teknologi og digitale plattformer. Til tross for at jeg knapt hadde rørt en pc før jeg var 12, og ikke hadde internett hjemme (modem ja, bredbånd hadde vi ikke hørt om engang) før jeg var 14. Niesen min er i den alderen nå, og har så peil at jeg får helt hakeslepp. Samtidig er jeg glad jeg verken hadde Instagram eller Facebook da jeg var fjortis…

Sosiale medier altså, crazy shit! Selv om det er mye spam og scam og irriterende statusoppdateringer, er det ikke litt fint også? Klikke seg inn, og få hele verden i fanget? Være din egen redaktør, og bestemme hvilket innhold du ønsker å forholde deg til? Skype med bestemor som har gått i hi på Gran Canaria for vinteren?

Jeg syns i hvert fall det er fint. Tror jeg hadde vært mye mer lat og giddaslaus dersom jeg måtte hente frem et leksikon hver gang jeg diskuterte hovedstaden i Ghana.
wikipedia.org -ding! Accra.

b-419481-View_of_Accra…også kan du selvfølgelig google Accra etterpå
Merket med , , , ,

Legg igjen en kommentar

