Share a Coke

Jeg er særdeles glad i Coca Cola. Ikke brusen i seg selv -jeg er som en 3-åring og får boblene opp i nesa- men selve brandet.


Og med brandet
mener jeg markedsføringen. De har vanvittig mange fete kampanjer gående til enhver tid, og jeg blir sittende å smile for meg selv når jeg ser Happiness-klippene på YouTube. For et par uker siden kom jeg over Share a Coke-kampanjen i Danmark, og nå kommer den altså til Norge.

Kampanjen går enkelt sagt ut på at Cola bytter ut etikettene på flaskene sine, crazy shit! Hvilken brusleverandør endrer frivillig etikettene sine? Mange vil nok si de er dristige og tar sjanser, men Cola er nok såpass godt kjent i markedet at de ikke vil lide noen nød om det ikke står skrevet Coca Cola på flasken. Dessuten endrer de ikke den karakteristiske røde farge denne gang; det ble ikke akkurat en suksess da de forsøkte det under isbjørn-kampanjen høsten 2011. Etikettene er fremdeles Cola-røde, det er kun «Coca Cola» som skal byttes ut -og det med ditt navn. Cola er jo til for å deles, så hva er vel mer naturlig enn å gi bort eller dele en flaske med en venn, særlig når det er spesifisert på etiketten: «Share a Coke with Heidi». Ja, litt dumt at jeg ikke drikker brus da, men det er alltid hyggelig når noen vil dele!

Du vil finne flasker med 150 av de mest populære navnene i Norge, og jammen er ikke Heidi et av de. (I følge SSB var Heidi på topp på 50-tallet, så det er meg og 60 år gamle damer som bærer dette navnet. Fett. Uansett.) I tillegg til å kjøpe en flaske med navnet ditt på i butikken, er det også mulig å få en skreddersydd boks med det navnet du måtte ønske. Cola tar seg visstnok en aldri så liten sommerturne til de største byene i landet, uten at jeg har funnet ut hvor og når dette vil skje.

Share a Coke startet i Australia, og vil i sommer gjennomføres i 11 europeiske land. Det er jo til å bli glad av, ikke sant? :)

Screen shot 2013-05-10 at 13.00.20

Merket med , , ,

2 thoughts on “Share a Coke

  1. Ravenhill sier:

    Fineste kampanjen sin da! :)

    • heidilois sier:

      Ja, jeg syns den er veldig søt! Selv om det selvfølgelig er kommerst og det er salg som gjelder, syns jeg den er veldig fin. :) Veldig i tråd med kommunikasjonen til Cola ellers. Me likey!

Legg igjen en kommentar

