Tips & triks: Pagealyzer

Hello there, fantastiske apps og nettsider!

Pagealyzer, Fanbooster// Screen shot fra Pagealyzer

 

Jeg er en sucker for mobil-apps og nettsider som forenkler hverdagen min; både privat og på jobb. Alt fra morsomheter som I can has cheezburger? til mer nyttige sider som Just delete me. Sistnevnte en oversikt over hvor enkelt det er å slette info om deg selv på nettsider som Facebook og Kik.

Nyeste tilskudd på URL-fronten er Fanboosters Pagealyzer. I teorien et fantastisk verktøy for alle som ratter Facebook-sider, men det ser ut til at det er noe bugs der for tiden. Pagealyzer gir deg infographics om FB-siden din på en fin og enkel måte, som for meg blant annet betyr at jeg kan visualisere statistikken bedre ovenfor kunder. Jeg er ikke så glad i å smelle opp en PPT-slide full av tall, og syns både det ser bedre ut samt er enklere å forstå om man benytter enkel grafikk.

Ettersom dette er et gratis verktøy og foreløpig kun en beta-versjon, ser det ut til at Pagealyzer sliter med å fange opp absolutt all statistikk. Konsekvensen er at statistikken dessverre er feil, sammenliknet med Facebook Insights og andre innsiktsverktøy jeg bruker. Likevel, det er verdt å ta en titt, og jeg krysser fingrene for at Pagealyzer forbedres etter hvert.

 

Er du like glad i infographics som meg? Lag dine egne på Infogr.am eller Visua.ly!

Merket med , , , , ,

Legg igjen en kommentar

