Tips & triks: Purikura

Purikura, eller プリクラ, er enkelt sagt en japansk versjon av fotoboksen. Der vestlige smiler pent og vil ha en mest mulig clean look, kliner japanerne i kjent stil til med søte figurer og ord på bildene.

purikura2

// Redigert med This Stamper

 

Om jeg ikke var forelska i asiatisk kultur før jeg bodde i Hong Kong, ble jeg det i hvert fall da! Selv om det ikke alltid var veldig sjarmerende med medstudenter som fniste høyt i forelesning fordi foreleseren sa «sex»; jeg kunne også styre meg for gutter som noterte med Hello Kitty-blyanter. Uansett. Jeg fikk øynene opp for purikura, selv om jeg nok var litt over Hello Kitty-stadiet i en alder av 26.

Og selvfølgelig: there’s an app for that! For purikura altså, og det finnes en hel haug. Om du er, som meg, litt ferdig med det søteste av det søte, er appen A Beautiful Mess helt fantastisk. En mer vestlig versjon av purikura, hvor du i tillegg til ord og doodles kan legge på filter og rammer. Den er laget med tanke på bloggere og Instagram, og er veldig enkel å bruke. Vil du likevel gå for den superjapanske versjonen, er This Stamper å foretrekke. Begge appene er gratis, men du kan betale for ekstra sett med «klistremerker».

Enkel vei til en litt søtere hverdag!

purikura1

// Redigert med A Beautiful Mess

 

Merket med , , , ,

Legg igjen en kommentar

