Kundeservice: you’re doing it right

Kundeservice er roten til alt ondt. Og godt.

getinspired

Get Inspired: you’re doing it right!

 

Jeg er en sånn der som prater irriterende mye om trening. Ikke bare det, jeg har irriterende mye treningsklær i skapet også -og har alltid plass til mer. Helst skulle jeg fått det i posten i går. Og helst skal jeg slippe å gå i en haug av butikker for å finne det feteste treningstøyet; de fleste sportsbutikker i Norge har uansett mest av enkle, sorte tights. Nettbutikker er løsningen, og jeg falt pladask for Trondheimsbaserte Get Inspired for flere år siden. Ikke bare har de et fantastisk utvalg fra de fineste merkene, de har også den beste servicen jeg noen gang har vært borti! De har hatt superrask levering så lenge jeg kan huske, og som en ekstra gest har de nå begynt å klistre disse herlige merkene utenpå forsendelsene. Jeg er en sånn der som hyler av glede ved slike ekstra småting.

Det sies at for hver negative omtale, må det 12 positive til for å veie opp for «skaden» den ene negative har gjort. Og med alle blogger og sosiale plattformer der ute, bør bedrifter være rimelig bevisste på hvordan de fremstår og hva de sier. Forbrukerne sitter på mye mer makt enn for få år siden, og det er ekstremt enkelt å finne en ny leverandør dersom du er misfornøyd med produktet, tjenesten -eller kundeservicen.

Med andre ord gjelder i grunn Kardemommebyloven også i branding: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gi så god kundeservice som man vil (og den bør være god).


Legg igjen en kommentar

